June 7, 2024

Trīs baltās amerikāņu sievietes pārveidoja madžongas flīzes par 425 $ komplektā, kas izraisa pretrunas par kultūras piesavināšanos

Aigars Balodis
WriterAigars BalodisWriter

Key Takeaways

Trīs baltās amerikāņu sievietes pārveidoja madžongas flīzes par 425 $ komplektā, kas izraisa pretrunas par kultūras piesavināšanos
  • Dalasā bāzētais uzņēmums The Mahjong Line, kuru vadīja trīs baltās sievietes, saskārās ar pretreakciju par madžongs – spēli, kas dziļi sakņojas ķīniešu tradīcijās – kultūru piesavināšanos, pārdodot pārveidotus komplektus par 325–425 USD.
  • Kritiķi apsūdz uzņēmumu ķīniešu kultūras iznīcināšanā, norādot, ka tradicionālajai spēlei ir nepieciešams "cieņas pilns atsvaidzinājums" un tradicionālos simbolus aizstājot ar attēliem, piemēram, burbuļiem un miltu maisiņiem.
  • Strīdi izceļ plašāku kultūras izdzēšanas problēmu un to, cik svarīgi ir cienīt un izprast kultūras prakšu un spēļu izcelsmi un nozīmi.

Nesenais Dalasas uzņēmuma The Mahjong Line pasākums ir izraisījis ievērojamu strīdu par kultūras piesavināšanos un ķīniešu kultūras iznīcināšanu. Uzņēmums, ko dibināja trīs baltās amerikānietes, ir apsūdzēts par necieņu pārveidojot madžong flīzes, kas ir spēle ar dziļām saknēm Ķīnas vēsturē un kultūrā. Pārdodot par komplektu no 325 līdz 425 USD, šīs pārveidotās flīzes tika reklamētas kā tradicionālās spēles "cieņas pilns atsvaidzinājums", kuras mērķis bija pievilināt "stilīgās masas"

Pretreakcija bija ātra un intensīva, un daudzi sociālajos medijos kritizēja uzņēmumu par tā jutīguma un izpratnes par spēles kultūras nozīmi trūkumu. Kritiķi apgalvo, ka pārveidotais dizains, kurā ir attēli, piemēram, burbuļi un miltu maisiņi, un pievienoti arābu cipari, noņem tradicionālos ķīniešu simbolus un līdz ar to arī spēles bagāto mantojumu.

Mahjong, uz flīzēm balstīta spēle, kas izstrādāta Ķīnā, nes kultūras nozīmes slāņus, un tā ir bijusi vide, ar kuras palīdzību tiek nodota sarežģīta sociālā un kultūras prakse. Pēc tās ieviešanas ASV 20. gadsimta sākumā spēle kļuva arvien populārāka dažādās kopienās, tostarp ķīniešu un amerikāņu aprindās. Spēles sarežģītā vēsture un kultūras rezonanse tika izcelta 2018. gada taivāniešu izcelsmes amerikāņu žurnālista Džefa Janga rakstā, kurā tika analizēta aina no populārās filmas "Trakie bagātie aziāti"

Mahjong Line pieeja ir kritizēta par spēles vēstures "īstu nezināšanu", norāda vēsturniece Anneliese Heinz, kura ir pētījusi tās pāreju uz Amerikas kultūru. Kritiķi uzsver, ka, lai gan madžongs laika un ģeogrāfijas gaitā ir attīstījies, jebkuriem pielāgojumiem ir patiesi un ar cieņu jāsadarbojas ar kultūrām, kas saistītas ar tā izcelsmi.

Reaģējot uz sašutumu, The Mahjong Line atvainojās, atzīstot nespēju pienācīgi ievērot spēles ķīniešu mantojumu un paužot nožēlu par tādu terminu lietošanu kā "atsvaidzināt". Viņi arī paziņoja, ka ir gatavi konstruktīvai kritikai un notiekošajām sarunām, lai iegūtu plašāku ieskatu spēles tradīcijās un saknēs gan Ķīnas, gan Amerikas kultūrās.

Šis incidents kalpo kā spilgts atgādinājums par kultūras jutīguma nozīmi un nepieciešamību ievērot kultūras prakšu un spēļu izcelsmi un nozīmi. Tas uzsver smalko robežu starp kultūras apmaiņu un kultūras piesavināšanos, mudinot radītājus un uzņēmējus rīkoties uzmanīgi un cienīt tradīcijas, kuras viņi vēlas iesaistīties vai pārinterpretēt.

About the author
Aigars Balodis
Aigars Balodis
About

Aigars Balodis, Latvijas spilgtā zvaigzne tiešsaistes kazino lokalizācijas scenā, apvieno savu mīlestību pret spēlēm ar dziļu cieņu pret bagāto Latvijas kultūru. Katra spēle, ko viņš pieskaras, jūtas dziļi iesakņojusies Latvijas sirdī.

Send email
More posts by Aigars Balodis
undefined is not available in your country. Please try:
No Mahjong Meta līdz Mahjong Verse: mahjong spēļu pieredzes revolūcija ar Web3
2024-08-25